Monday 6 August 2012

tambah kasih sayang dlm masakan

As salam.
Terime kasih sudi singgah ke sini. Kan semalam aku cakap masak ikan siakap kukus. Sekor pedas ala2 nyonya dan sekor lg kurang pedas ala2 masakan Thai. Alhamdulillah memang menjadi pun.Bile ditanye pade anak-anak aku... diorg kate sedapnye bah. Hehehehehe. Pastu tgk care diorg makan bukan main beria lg. Alhamdulillah puas hati aku. Sekurang2nye x membazir.abis semuenye.kalau pg makan kat luar. Mau melayang  60-70 hinggit.hehehehehe.
yang ni kukus ala2 Thai. yg ni senang jerk kan. cume aku tambah kicap manis ABC sikit. (nak ikut selera anak2 aku )

ni lah dia siakap kukus ala2 nyonya. bahan2 tu aku tumis dulu.pastu curah atas ikan.kemudian kukus.


Bukan nak berkire dgn keluarga.Cuma kalau kite masak sendiri.kite tau ape bahan2 yg kite gunekan. Kalau makan kat kedai banyak sgt perasa tambahan diorg letak.kan ke tak elok untuk kesihatan.berbeza bile kite masak kat rumah walaupun tak letak perasa tambahan tapi kite gantikan  kasih sayang dalam masakan kite tu. Bile tengok semue yang kite masak tu habis licin. Tak dpt nak bayangkan mcm mane perasaan kite mase tu.
Kalau korang nak tau,aku beli periuk kukus ni cume RM29.90 jerk .kat Giant. Memang kecik sikit la tapi tak ada masalah pada keluarga aku yg kecik ni. Loyang tu pulak ,aku beli berasingan.Bila dah ade periuk kukus ni. Macam2 kite boleh buat. Selain drpd kukus ikan.kite boleh buat kek kukus mcm yg aku pernah tulis tu. Jagung kukus. Haisss... banyak lg la. Heheheehehe.

Suami Oh Suami
Jumpa Lagi :)

No comments:

Post a Comment