Tuesday 28 August 2012

Bercuti sambil Bekerja.

As salam.

Musim-musim Raya ni, memang agak bz la kan,betol tak? Bagi ibubapa yang ada  anak-anak bersekolah, nak pegi makan angin pun kene rancang betul-betul.Barulah semuanya berjalan dengan lancar.InsyaAllah. Keje mcm aku ni lain sikit. mase cuti tu lah aku buat keje . Maklumlah hidup sebagai seorang jurugambar lah katakan.

26hb Ogos  yang lepas, aku ade job kat Taiping.Ambik gambar kawin. Lepas bincang dengan isteri aku. kite org pun setuju pegi satu family. sambil aku ambik gambar, Isteri aku bolehlah bawak anak-anak aku bersiar-siar kat sane.


dah sampai Taiping... pegi la Zoo Taiping & Night Safari.





Majlis perkahwinan berjalan dengan lancar.Alhamdulillah. cume mase sessi nak outdoor ujan plak.adoiii... terus lemah semangat aku.dah le tak ade tempat nak berteduh.risaunye. takut air ujan tu mengamcam kejituan kamera aku.heheheheheh.

Aku buat sessi outdoor kat Taman Tasek Taiping. Tempat ni memang cantik. cume cuaca jerk yang tak berape nak mengizinkan.

Mula-mula sampai memang teruja sgt. bile dah ujan. Allah saje yang tahu perasaan aku mase tu. Buntu....

Makeup muke pengantin memang abis kene air ujan. ni pun jadi keje tambahan gak kat aku. nak touchup muke diorang gune photoshop.heheheehhee...mcm mane pun.... i like. ...boleh asah skill aku yang dah lame tak diasah ni. :)

 Apa pun. Alhamdulillah ... semuanye selamat.


Abis sessi outdoor balik Homestay...sambung lagi 1 malam. lepak giler.


 Selamat Pengantin Baru buat Zulhilmi bin Mohd Fuza Dan Fariza Aini binti Tajul Urus
sebelah kanan gambar asal. sebelah kiri setelah diEdit.aku start edit pukul 9 mlm ....habis edit kol 1.30 pagi.semalam dapat edit 5 keping jerk... untuk sekeping gambar ni jerk aku edit makan mase 1 jam 20 minit. .Apa pun ni lah keje sebagai photographer.
 
Esoknye.... aku ngan family berangkat ke Pulau Pinang.


Naik Ferry. bukan main suke anak-anak aku.hehehehehe.

Kite orang pegi Bukit Bendera.


merasa la naik train yang baru. 5 minit jerk sampai atas. dulu ambik mase 30 minit. jenuh gak kan. mase nak beli tiket jgn lupe tunjukan Mykad. RM6 jerk.kalau tak tunjuk Mykad nanti kene bayar mahal.harga pelancong. RM30 seorang.

Balik lalu jambatan Pulau Pinang. saje jerk nak bagi anak-anak aku merasa. hehehehehe



ok lah jumpe lagi. :)
Suami Oh Suami

No comments:

Post a Comment