Wednesday 29 August 2012

Info : Penyimpanan Susu Perahan

As salam
Lebih kurang  sebelas hari lagi isteri aku naik keje. Cuti 90 hari (cuti bersalin) . Tugas-tugas menjaga anak-anak diwaktu siang dah jadi rutin harian aku sebelum ni. Cume kali ni agak berbeza sikit.Kehadiran baby aku yang baru ni.memang agak mencabar.
Aku bukan jerk nak kene uruskan antar dan pulang anak-anak aku dari sekolah, basuh baju,sidai baju,memasak (kalau sempat) ehehehehe,tapi jugak mengasuh baby aku yang baru ni.Bab mandi kan die,cebok berak die... rasenye Alhamdulillah.cume bab nak bagi die minum susu jerk yang agak susah sikit.kalau bab ni aku gagal...adoiiiiii... dengan tangisan die yang tak begenti-genti.boleh pecah rumah aku ni... hehehehehe
Mane taknye....baby aku ni menyusu badan.biasenye bukan main sedap lg die menge”pam”. hehehe. ni kene bagi minum secara manual plak. Mudah-mudahan dipermudahkan Allah S.W.T. amin.
Dah 2 hari cube bg die minum susu ( perahan susu badan isteri aku) ...mule-mule bg gune botol susu. Mungkin puting tu die tak suke.Die taknak minum pun.pastu ade yang cakap gune cawan jerk. Tapi bg aku yang paling mudah...gune picagari jerk. Yang biasenye orang gune untuk bagi budak-budak makan ubat air tu la.

Sedikit info untuk korang...Penyimpanan susu perahan ( Rujukan Kementerian Kesihatan Malaysia)



Suami Oh Suami

No comments:

Post a Comment