Tuesday 20 November 2012

Alhamdulillah - Mak dah beransur pulih.

As salam...

Segala puji bagi Allah yang Maha Mulia lagi Maha Besar.

25hb oktober 2012 - 20hb november 2012 belum sampai sebulan. Alhamdulillah dah banyak perubahan yang Allah izinkan berlaku pada mak aku.

jika masa mula-mula mak aku terkena strok. mata asik pejam, makan dan minum gune tiub.kencing pun gune tiub. asik tido. tiade tindak balas.

semalam ... mak aku dah mule makan nasik.. lauk asam pedas. ( aku masak ) . dah boleh angguk tanda nak. geleng kepala tanda taknak.

dah boleh senyum dan ketawa ...walaupun tiade suara. dah boleh bergurau senda. usik adik aku... usik anak-anak aku. dan cium baby aku (sambil usap2 pala anak aku tu)

mak dah mule tengok tv ... siaran kegemaran die... tanyalah ustaz dan halakah sentuhan qalbu.

sekarang ni hari-hari mak aku dah mule berak. Alhamdulillah.

yang bestnye... dah mule makan ubat. kalau x... memang x nak langsung. Alhamdulillah.

Sebenarnye..memang dah banyak sgt perubahan pada mak aku tu. walaupun masih tidak dpt mengerakan kaki dan tangan kanan die lagi.

bile abah aku call die... tersentuh hati aku... bile tengok mak aku menangis teresak-esak tanpa suare.

begitu jugak bila adik aku call dan sedare mare yg lain. mesti die menangis. walaupun aku sebak sampai menitis air mate.sekurang-kurangnye aku tau.mak dah ade perasaan. Alhamdulillah. syukur pada Allah.


Alhamdulillah.

suami oh suami

No comments:

Post a Comment