Saturday 29 December 2012

Manjakan diri anda.

As salam...

Suami Oh Suami korang pernah terfikir tak untuk manjakan diri? kali ni aku terbaca satu artikal bro Fitri rasenye memang terbaik perkongsian bro ni.


Banyak cara untuk kita manjakan diri sebenarnya. tapi kali ni aku nak kongsi pasal tidur yang berkualiti.Selama ni ramai dikalangan kita yang mengabaikan mase tidur kan? yang peting tidur.Tak kira lah ada kualiti ke tak. betol tak?

aku nak ajak korang peduli pasal kualiti tidur kita. kenapa? Tanpa disedari tidur yang kita alami setiap hari adalah ubat yang mujarab menyembuh penyakit rohani dan jasmani.

Anggaran satu per tiga hayat kita dihabiskan untuk tidur. Tidur yang berkualiti adalah amat penting kepada kita. Kita memerlukan tidur seperti juga kita memerlukan oksigen. Beberapa perkara penting yang berlaku apabila kita tidur yang menyumbang kepada kesihatan fizikal dan emosi kita. Tidur berkualiti baik mampu memberikan kesan menakjubkan : ia membantu meningkatkan kecekapan kerja seseorang, menggalakkan pemulihan tubuh, meningkatkan daya ingatan, penumpuan, daya kreatif serta kesejahteraan emosi..

Tidur yang berkualiti juga akan membuahkan ibadat yang berkualiti. aku menyeru pada semua sahabat-sahabat yang beragama ISLAM khususnya agar meneliti kualiti tidur kita setiap hari. Mudah-mudahan tidur itu lebih bermakna buat kita semua. Semoga korang mendapat tidur yang berkualiti.

macam mana? rasa-rasa boleh dapat tidur yang berkualiti? jangan risau, kalau susah sangat nak dapat tidur yang berkualiti boleh je contact bro Fitri .InsyaAllah. beres.

Suami Oh Suami

No comments:

Post a Comment