Wednesday 6 February 2013

Mandi Songsang ?


Mandi songsang ?

Mungkin ada yang mengamalnya….mungkin tak pernah tau pun cara mandi macam ni.Mandi songsang ni ialah mandi dengan cara membasahkan bahagian bawah dulu (kaki) dan kemudian baru basahkan bahagian badan dan seterusnya bahagian kepala.

cara mandi sebegini adalah satu kaedah terapi yang amat hebat dan menghasilkan kesan yang menakjubkan kepada pengamalnya.

Kebiasaannya, ramai diantara kita mandi dengan menjiruskan air bermula pada bahagian kepala dulu. Sebenarnya cara ini akan memberikan kesan yang buruk pada kesihatan diri.

Sistem saraf pendarahan otak akan mengecut kerana siraman air tersebut. Ini akan membuatkan sistem otak akan terjejas. Ia boleh menyebabkan sistem pertahanan badan akan menjadi lemah. Ini adalah disebabkan, seluruh sistem hormon dan aliran bendalir dalam badan adalah diatur dan disetkan di dalam kepala. Jadi, cara mandi bermula dari kepala akan memberikan impak yang buruk kepada sistem pertahanan badan.

Cuba korang buat ….bangun pagi hari ni korang mandi dari kepala dulu…. Esok korang mula dari kaki pulak….Apa yang korang rasa? Mesti berbeza punya… nak-nak kalau mandi dengan air paip yang sejuk.mesti lepas ni korang akan mula dari kaki dulu.tak percaya? Cubalah….

Untuk pengetahuan korang …aku dah mengamalkan mandi songsang ni dari zaman sekolah lagi…. Orang kata awet muda.hehehehehe… mungkin kot.

Kalau ada yang selalu sakit kepala (pening) pun boleh amalkan cara mandi songsang ni.

Selamat mencuba.


2 comments:

  1. info terbaik ni..kena cuba esok

    ReplyDelete
  2. insyaAllah baik untuk kite. :) selamat mencuba bro.

    ReplyDelete