Tuesday 4 September 2012

anda minum air kosong berapa gelas sehari?

As salam...

kalau cite pasal berapa banyak air yang perlu kita minum dalam sehari semalam... ramai dikalangan para suami tak tau.Mungkin ade jugak yang dah tau... tapi tetap buat tak tau jerk. Alasan nye malas nak berulang g buang air. kalau berulang g isap rokok bleh plak. hehehehehe.

Korang tau tak? ...Kurangnya minum air boleh menyebabkan kemurungan ?

Air adalah komponen utama dalam badan manusia. Ia membantu mengawal atur suhu badan, mengangkut nutrien dan bahan buangan dalam badan serta mengekalkan jumlah darah.

Jumlah pengambilan air kosong bagi seorang yang normal disarankan adalah sebanyak 6 hingga 8 gelas dalam sehari. Pun begitu mengikut saiz badan seseorang jugak.Kalau besar sangat memang tak memadai dengan 8 gelas sehari.

Kalau korang dapat baca petikan akhbar kat atas ni bagus lah. Dapat gak jadi panduan untuk korang kan.

Apapun , air memang sangat penting untuk kite bukan jerk yang bekerja dibawah sinaran matahari... atau yang bekerja dalam pejabat yang mempunyai penghawa dingin ataupun yang tak bekerja langsung.

Diharap dengan info yang tak seberapa ni, dapatlah meningkatkan kesedaran kita sebagai suami yang selalu mengabaikannya. dengan mengangap orang perempuan jerk yang kena pastikan pengambilan air yang betol untuk badan mereka. Membuatkan kita malu untuk membawa botol air ke tempat kerja. betol tak?

Suami oh suami

No comments:

Post a Comment