Tuesday 9 July 2013

Mengapa tiada kejutan lagi?

Assalamualaikum...

Wanita suka kejutan... begitu jugalah dengan lelaki. setiap insan dimuka bumi ini pasti akan terharu jika mendapat kejutan drpd orang yang mereka sayangi.

Jadikan lah amalan kejut-mengejut ni sebagai satu amalan yang sentiasa dilakukan seawal usia perkahwinan mau pun seusia puluhan tahun perkahwinan.

Kejutan tak perlu lah sesuatu yang besar, cukup sekadar mengucapkan sayang didepan orang lain , pujian yang manis-manis,mengingati hari lahir pasangan dan menjadi org pertama yang mengucapkannya.Sebenarnya memang banyak contoh-contoh yang boleh kita jadikan sebagai kejutan tu. ada juga yang membuat nota cinta.kemudian menyelitkannya dibawah bantal.bayangkan apa perasaan pasangan anda ketika menemuinya?

Kejutan ni sebenarnya dapat mengeratkan lagi kasih sayang diantara pasangan.malah kita boleh juga lakukan pada anak-anak kita dan ibubapa kita juga.

Dengan kejutan-kejutan yang kita cipta ,menunjukan yang mereka benar-benar disayangi dan kita sememangnya menghargai kasih sayang yang telah wujud itu.

Amat malang jika dulu hidup kita penuh dengan kejutan bila dah lama berkahwin.... tiada lagi kejutan buat kita ataupun pasangan.Jadilah pasangan yang kritif, fikir-fikirkan lah sesuatu untuk insan yang kita sayang.

Suami Oh Suami

No comments:

Post a Comment